Meer volgers van je LinkedIn Company page, waarom zou je? 

Het kost weleens moeite om ondernemers te overtuigen van het belang van voldoende content en volgers op hun LinkedIn Company page. Waarschijnlijk ook omdat het iets is waar je structureel aan moet werken en dat een langere adem vergt zonder direct hard resultaat. Dus kun je beter je energie in andere dingen stoppen, nietwaar?

Wij hebben klanten voor wie LinkedIn niet erg belangrijk is. Hun primaire doelgroep is niet erg actief op LinkedIn en daardoor gebruiken ze LinkedIn niet voor B2B leadgeneratie. Maar voor de meerderheid van onze klanten is LinkedIn wel enorm belangrijk.

  1. Is het voor jou ook belangrijk om klanten, oud klanten en prospects te bereiken via LinkedIn?
  2. Heb jij weinig volgers op je LinkedIn Company page?

Dan is dit artikel echt iets voor jou, want je Company page kan op verschillende manieren bijdragen aan je succes

Wat is de waarde van Company page volgers?

Het onderhouden van een persoonlijk LinkedIn profiel is vaak al een hele opgave, laat staan het onderhouden van een Company Page. Ook voor ons is het soms lastig om het consequent te doen. Toch is het voor B2B organisaties echt de moeite waard.

Een paar belangrijke redenen om tijd en moeite te investeren in je Company page zijn:

  • Bevestigen van wat je als organisatie/merk te bieden hebt
  • Zinvolle contacten leggen met geïnteresseerden (prospects)
  • Introduceren en benoemen van nieuwe ontwikkelingen om reacties te testen
  • Interactie met professionals in de doelgroep en in je markt (potentiële partners/leveranciers, medewerkers)
  • Een extra outlet voor je (LinkedIn) content

Het lastige is dat je de meeste resultaten van deze redenen niet meteen zult zien, ondanks de effort die je steekt in content en interactie.

Wat je in ieder geval zeker weet is dat het alleen zin heeft als je ook mensen bereikt, en daarvoor heb je zo veel mogelijk relevante volgers van je Company page nodig. Die komen echt niet vanzelf. Zeker niet in de mate die ik je toewens.

Hoe krijg je meer RELEVANTE volgers?

Afgelopen jaar hebben wij onszelf ten doel gesteld om 1.000 volgers te krijgen. Dat is ons ook gelukt. Blijkbaar was de informatie voor een paar volgers niet interessant, dus op het moment van schrijven hebben we 968 volgers.

Eigenlijk maakten die paar ‘ontvolgers’ me blij. Sterker nog, dat was voor mij de trigger om een nieuw doel te stellen: 1.500 relevante volgers + meer interactie op onze content. En dat was weer de trigger om dit artikel te schrijven 😊

 

1) Maak je Company Page Compleet

Logisch, maar niet onbelangrijk.Het spreekt voor zich dat het belangrijk is om je Company page in ieder geval helemaal te vullen. Niets zo ongeloofwaardig als een halfgevuld profiel.

Volgens LinkedIn zelf worden complete Company pages 30% meer bekeken dan onvolledige pages.

Je kunt er zelfs voor zorgen dat je Company page beter vindbaar is met deze SEO tips.

2) Laat je inspireren door de makers zelf en door…

Je kunt het natuurlijk allemaal zelf proberen uit te vinden, maar je kunt ook even op een inspiratietour gaan langs de tips van LinkedIn voor MKB organisaties. Ze hebben een soort 5 stappenplan. Je vindt het hier. Ze geven ook tips over het aantal publicaties, maar dat is wel erg ambitieus. Laat je daar niet door ontmoedigen! Zo lang je content relevant en actueel is, doe het gewoon goed!

Ga ook even kijken bij de Pages van je belangrijkste concurrenten en leveranciers. Wellicht kun je daar zien hoe je het in ieder geval niet of juist wel wilt doen.

3) Proactief volgers krijgen

In het bovengenoemde play-book staan ook tips over het krijgen van extra volgers. Je kunt een ‘Follow us‘ button in je mail footer zetten, op je website en op andere Social media mensen uitnodigen om je Company page te volgen. Allemaal niets mis mee.

Het meest direct is waarschijnlijk het gebruik van de standaard LinkedIn functie om mensen in je eerstelijns netwerk uit te nodigen om je Company page te volgen. Die functie krijg je als je één van de beheerders bent van de Company page. Je kunt minstens 250 connecties per maand uitnodigen. Maar kies zorgvuldig wie je gaat uitnodigen of liever nog: lees de volgende alinea eerst even.

4) Neem de tijd om mensen echt persoonlijk uit te nodigen

Het gebruik van die standaardfunctie is niet fout, maar het werkt met een standaardtekst en dat is een beetje onpersoonlijk. Je mist echt de kans om te vertellen waarom de mensen voordelen zouden hebben bij het volgen van je Company page. Bovendien laat je de kans lopen om weer eens contact op te nemen met iemand die je al even niet meer gesproken hebt.

Schrijf in een paar regels waarom je graag wilt dat iemand je Company page volgt; bijvoorbeeld omdat je hun commentaar, aanvulling en doorverwijzing zou waarderen of dat je denkt dat ze echt iets kunnen hebben aan jouw tips en content.  Deze ‘standaardtekst’ kun je dan knippen en plakken in berichten die je via je LinkedIn Inbox stuurt naar relevante contacten. De standaardtekst kun je telkens aanvullen met een persoonlijke aanhef en wellicht met een persoonlijke opmerking of vraag.

Geloof me, dit kost een beetje extra tijd. Het is weinig moeite, heeft veel meer impact én je grijpt tegelijk de kans op het her activeren van een aantal weggezakte contacten.

PS

Bedenk dat je op deze manier mensen kunt benaderen die je Company page al volgen. Dus een kleine postscriptum om je daar op voorhand voor te verontschuldigen is wel handig.

5) Ga de interactie aan met mensen die reageren op je content

Dit is belangrijk omdat die interactie juist één van de doelstellingen is én het vergroot het bereik van de content. Dat grotere bereik kan weer extra (relevante) volgers opleveren.

Daar kunnen wij van TachYons nog wat van leren. Wij zullen de komende tijd veel interactiever zijn op comments en vermeldingen. Wij kunnen van iedereen die moeite steek in onze content of interesse heeft in hetzelfde onderwerp nog wat leren. Dus kom maar op met die reacties!

Verder praten over LinkedIn?

Bezoek- en postadres

Fokkerstraat 18
2811 ER Reeuwijk

Algemeen telefoonnummer

085 0282 003

Jouw doelgroep vinden en bereiken op LinkedIn?

Wij hebben al onze ervaring gestopt in dit werkboek van 18 pagina's!
Vraag het werkboek nu aan.