SalesFeed VIP

Leadopvolging tips

Er is nogal eens discussie tussen ‘Sales’ en ‘Marketing’ over het opvolgen van leads. Wij willen daar graag een beetje bij helpen, bemiddelen indien nodig 😉

Of je nu een beginnend marketeer bent of een ervaren sales tijger, het is altijd handig om een paar tips mee te krijgen. Wij hebben in de afgelopen jaren gezien wat (vaak) wel werkt en wat (meestal) zinloos is.

 

Waarom geen gegevens over de persoon die gekeken heeft?

SalesFeed laat je zien vanuit welke organisatie er een bezoek is geweest op je website en welke pagina’s zijn bezocht. Welke persoon dat is geweest kun je niet zien. Dat mag ook niet volgens de Nederlandse (Europese) wetgeving.

Toch kun je vaak aan de gelezen content wel inschatten wat de interesse en daarmee de rol van de bezoeker binnen hun organisatie is. Afhankelijk van je propositie weet je vaak wel in welke afdeling je moet gaan zoeken.

Als je gaat bellen, doe dit dan service gericht!Tips leadopvolging salesfeed

Onze ervaring is dat je in de meeste situaties prima kunt bellen met de volgende inleiding:

“Kunt u mij doorverbinden met de afdeling Y? Ik heb gezien dat iemand van uw afdeling / bedrijf onze website bezocht en heeft gelezen over onze dienst X. Ik wil even bespreken of die persoon gevonden heeft wat hij of zij zocht en eventueel nog zaken toelichten. Wie zou het geweest kunnen zijn?”

Wat je ook kunt doen is één of twee dagen later ‘stom toevallig’ bellen, dus zonder te refereren aan het website bezoek.

Als het gaat om het bezoek van een bestaande klant, is het vaak eenvoudiger. Dus kun je bellen met je vaste contactpersonen. Waarschijnlijk was het één van hen. Bovendien kun je makkelijker doorvragen wie er aan het zoeken was om te zien of je die persoon kunt helpen.

 

Salesfeed leads opvolgen via Linkedin

Start met Social Selling

Gebruik de SalesFeed plug-in voor Chrome! Als je in SalesFeed klikt op het overzicht ‘bedrijven’, dan zie je welke organisaties je website bezocht hebben.

Zodra je op een specifieke organisatie klikt, krijg je nu niet alleen de contactgegevens en de bezoekhistorie, maar ook een kader met Linkedin contacten. Dat zijn alle werknemers die volgens LinkedIn bij die organisatie horen, een Linkedin account hebben en direct of indirect aan jou verbonden zijn. 

Bezoek alle relevante profielen, start een conversatie met personen die op je LinkedIn profiel terugkijken en / of stuur de meest relevante contactpersonen een connectie verzoek.

Stuur een ‘ouderwetse’ mailing via post

Je hoeft natuurlijk niet alleen maar digitaal te reageren! Verstuur een leuke/informatieve mailing via de post naar de organisatie je website heeft bezocht. Uiteraard moet je de mailing wel richten aan de meest voor de hand liggende afdeling. 

 

Vang de contactpersonen met een pop-up

Maak gebruik van de pop-up functie van SalesFeed. Bied bijvoorbeeld een white paper of iets dergelijks aan waarvoor ze natuurlijk hun contactgegevens moeten achterlaten. Je kunt dat heel algemeen doen of juist heel specifiek.

Denk aan een lijst met tips voor bedrijven in een specifieke branche, Dan biedt je die alleen aan voor bezoekers waarvan SalesFeed weet dat ze uit die branche komen (of meer dan XX medewerkers hebben of uit een bepaalde regio komen, etc. etc.). We denken graag met je mee over de selectie. Start even een chat (onderaan deze pagina) of bel ons even op 085 0282 003.

Last but not least

Het is mogelijk om Liquid Content zodanig in te stellen dat een aantrekkelijke aanbieding wordt getoond ‘in ruil voor’ contact gegevens. Dat kun je bijvoorbeeld doen als SalesFeed de bezoekende organisatie niet kan herkennen. Een groot voordeel hiervan is dat je mensen op een niet invasieve wijze benadert.

Nog meer tips & begeleiding

Eigenlijk hebben we nog 100 ideeën over leadopvolging, we geven er zelfs training in. We helpen je graag verder. Neem contact met ons op, dan praten we persoonlijk verder.

SalesFeed VIP