Smart B2B Blog
Onze ‘Drops of Inspiration’
Het ontstaan en de evolutie van SalesFeed: een gesprek met Wilfred Handgraaf
In een recente podcastaflevering sprak Alex Bos van TachYons met Wilfred Handgraaf van SalesFeed over de oorsprong en groei van de SalesFeed-tool, die bedrijven helpt om bedrijfsherkenning in webverkeer te realiseren. Wat begon als een oplossing voor frustraties met...
Bouwen van een sterke product propositie
Bouwen van een sterke product propositie: een slimme methodiek voor startende ondernemers Als ondernemer is het definiëren van de doelgroep en het identificeren van de producten die hen het beste van dienst zijn, een cruciale eerste stap in de reis. Maar om echt op te...
Het definiëren van jouw doelgroep
Het definiëren van uw doelgroep: een sleutel tot ondernemerssucces Voor ondernemers is het identificeren van de doelgroep een cruciaal onderdeel van de bedrijfsvoering. Het is van essentieel belang om precies te weten wie je klanten zijn, wat hun behoeften zijn en hoe...
Een effectieve pitch
Het opstellen van een winnende pitch: een handleiding voor ondernemers. Als beginnende ondernemer in de online marketingwereld heb je een belangrijke strategische beslissing genomen: het helpen van bedrijven om te groeien door de mogelijkheden van het internet te...
“Als je het niet kunt meten, kun je het niet verbeteren”:
Als je het niet kunt meten, kun je het niet verbeteren": deze les van Peter Drucker in de praktijk brengen Peter Drucker, een reus in de wereld van het management denken, deed de beroemde uitspraak: "Als je het niet kunt meten, kun je het niet beheren." Deze...
Waarom New Business cruciaal is en hoe jij het kunt realiseren
Hieronder lees je een beknopte samenvatting van ons uitgebreide White Paper over B2B New Business Focus. Download het volledige White Paper meteen!In de dynamische wereld van B2B is stilstand synoniem aan achteruitgang. Voor bedrijven die willen groeien en hun...
Zelf je online marketing optimaliseren in 3 stappen
Zelf je online marketing optimaliseren in 3 stappenWelke activiteiten leveren het beste webverkeer op? Hoe kun je meer leads halen uit hetzelfde marketingbudget? Dat kun je zelf, binnen 30 dagen, kosteloos analyseren.Herken je dit? Je hebt best wat bezoek (verkeer) op...
Meer volgers van je LinkedIn Company page, waarom zou je? + 5 tips
Meer volgers van je LinkedIn Company page, waarom zou je? Het kost weleens moeite om ondernemers te overtuigen van het belang van voldoende content en volgers op hun LinkedIn Company page. Waarschijnlijk ook omdat het iets is waar je structureel aan moet werken en...
Wij zitten in een Infinite Game, al bijna 10 jaar
Deze zomer bestaat TachYons 10 jaar! Dat gaan we natuurlijk vieren, want we zijn er trots op. Het is ook een moment om wat meer existentieel te overdenken. Waarom bestaan we nog na 10 jaar en wat gaan wij de komende jaren doen? Wij halen inspiratie uit onder andere...
5 tips om deze week nog meer te scoren op LinkedIn
5 Tips om deze week nog meer te scoren op LinkedIn Je hebt goed nagedacht over je LinkedIn profiel en eindeloos geschaafd aan de teksten die er staan. Maar helpt jouw profiel jouw prospects om jouw connectieverzoek te accepteren? Omdat ik graag wil dat LinkedIn een...
Hoe start ik slim een gesprek op LinkedIn? (Video)
Hoe start ik slim het gesprek op LinkedIn? Irriteren die fantasieloze connectieverzoeken op LinkedIn je? Nou, dat is bij jouw prospects niet anders. “Ik zie dat wij enkele connecties delen en wil je graag toevoegen aan mijn netwerk” Zucht…. Wij verzorgen het...
Meer resultaat uit Social Selling in B2B
Is Social Selling het nieuwe 'netwerken'? Heel veel tijd investeren en uiteindelijk tot de conclusie komen dat je er niet genoeg nieuwe business uit haalt.. Dat kan anders!Wat is Social Selling? Social Selling is een manier om klanten naar je toe te laten komen....
Eerder aan tafel bij prospects (4 voordelen)
Eerder aan tafel bij prospects (4 voordelen) Veel bedrijven steken bijna hun hele marketingbudget in advertenties bij zoekmachines en platformen als LinkedIn. Doel is dan om mensen naar de eigen website te lokken en daar een formulier te laten invullen of contact te...
6 tips over het opvolgen van leads
Lead opvolging In onderstaande tips gaan we uit van de opvolging van leads die "sales qualified" zijn. Dit zijn leads die rijp zijn voor opvolging door verkopers. Als een lead nog niet rijp is voor acties door verkopers, dan is een 'lead nurturing' programma...
Jagen of vissen bij acquisitie en recruitment? Wat werkt beter?
Vissen in een andere vijver? Zoek je nieuwe klanten of zoek je een nieuwe medewerker? Dat lijkt heel verschillend, maar er zijn een paar belangrijke overeenkomsten tussen acquisitie en recruitment. En je zou eens voor een heel andere benadering kunnen kiezen. Het...
Trends in strategie.
Trends in strategieontwikkeling voor ondernemingen. De Klantgerichte benadering: Ondernemingen stappen bij strategieontwikkeling af van een productgerichte benadering naar een klantgerichte benadering. Dit betekent dat ondernemingen de behoeften en voorkeuren van hun...
Het slimme onbewuste brein van klanten
Het slimme onbewuste brein van klantenWaarom klanten vaak geen verklaring hebben voor eigen (koop) gedrag Om te begrijpen wat er gebeurt, moet je weten dat ons brein, een bewust én een onbewust deel heeft. Het bewuste deel van het brein krijgt vaak de complimenten bij...
Van strategie naar realisatie van de doelstellingen
Uitblinken in zowel strategie als uitvoering We merken dat er vaak wordt gedacht dat de juiste strategie er voor zorgt dat je het maximale resultaat haalt. Of we zien dat de ‘uitvoering’ het doen van de werkzaamheden als de belangrijkste reden voor succes wordt...
Pomodoro Techniek
Hoe kleine pauzes je productiever maken De Pomodoro techniek, een techniek van 25 minuten en een structuur. Je deadline nadert, het projectplan is nog lang niet af en je collega’s blijven je lastigvallen met allerlei te simpele vragen. Door de stress die dit oplevert,...
Kijken met je oren en luisteren met je ogen
De drie onderdelen van het communicatieproces Je kunt het communicatieproces tussen mensen opdelen in drie delen: Wat er gezegd wordt, welke woorden je gebruikt, de boodschap die je wilt overbrengen. Het verbale hoe het gezegd wordt, je stem het tempo waarin je...
SMART afspraken maken
SMART Afspreken – Het SMART-principe is management– of pedagogenjargon voor het eenvoudig en eenduidig opstellen en controleren van doelstellingen. *Wikipedia Er is soms discussie over de effectiviteit van SMART afspraken maken. Wij denken dat het juist een heel goede...
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd!
Rome werd niet in een dag gebouwd, ze bouwden wel elke dag verder. John Heywood was een Engelse toneelschrijver die honderden jaren geleden leefde. Tegenwoordig staat Heywood bekend om zijn gedichten, spreekwoorden en toneelstukken. Hier zijn bijvoorbeeld enkele...
Offerte nabellen: tips voor verkopers en binnendienst
Een offerte na-bellen is dagelijkse kost voor verkopers en binnendienstmedewerkers. Maar soms is het prettig om tips te krijgen of te lezen hoe anderen het doen. Daarom vertel ik je een paar van mijn ervaringen. Timing is everything Het scheelt nogal per branche en...
Laaghangend fruit plukken (5 do’s en een don’t)
Laaghangend fruit moet je nooit laten hangen… Hier 5 tips om het te zien en te oogsten Bedrijven doen veel moeite en hebben weinig succes met acquisitie. Er is niets mis met acquisitie, het werkt wel het best als je het consequent, planmatig en dus continu doet. Dat...
Hoe bouw je een strategie die werkt?
Droomdoel Wat is jouw "grote uitdagende gedurfde doel" welke droom heb jij die je wilt realiseren met je onderneming. Of welk droomdoel heb je waar je nog geen zakelijke vorm voor hebt gekozen? Onderstaand hebben we beschreven waar je rekening mee kunt houden als je...
De kracht van de bedrijfscultuur
De kracht van de bedrijfscultuur Heerlijk om elke dag weer hetzelfde te kunnen doen. Wakker worden, douchen of niet, het ontbijt ritueel, lekker die witte boterham met hagelslag, of heel gezond kwark met blauwe bessen. En in je gebruikelijk kleding op weg naar de...
Betere new business afspraken en minder bellen
Betere new business afspraken en minder bellen Een nieuwe prospect zul je vroeger of later toch een keer moeten benaderen. Meestal is dat bellen. Maar welke prospect bel je vandaag en welke morgen? Als je er al aan toe komt, hoe kom je aan betere afspraken? Natuurlijk...
6 tips over het opvolgen van leads
Leuk dat je interesse hebt in onze tips over leadopvolging. Deze stelden wij op vanuit het idee dat het genereren van goede leads vaak veel moeite en geld kost. Maar veel belangrijker: als je leads niet goed opvolgt, loop je kansen op je eigen succes mis! LEAD...