Slim zoeken en benaderen

Hoe bereik je een nichepubliek op LinkedIn?

Als jij wilt weten of jouw doelgroep bereikbaar is op LinkedIn, moeten we het natuurlijk eerst hebben over jouw doelgroep. Weet jij welke organisaties interessant zijn voor jou en wat voor functionarissen ook interesse kunnen hebben in jouw oplossing en waarom? Wij hebben een aantal tips voor je om een echt krachtig publiek op te bouwen. 

Wat is een nichepubliek?

In ons geval duidt dit op een heel specifiek deel van de markt, een groep consumenten met een overeenkomstige interesse. Probeer je doelgroep onder te verdelen in verschillende categorieën. Pas hiervoor criteria toe waarin de prospects zichzelf ook herkennen.

Als voorbeeld kunnen we voedingsbedrijven nemen, deze bedrijven kun je verdelen op basis van nationaal of internationaal, soort product, food of feed, aantal medewerkers, enzovoorts. De groep die overblijft zal in hogere mate bereid zijn om tot actie of aankoop over te gaan.

Het voordeel hiervan is dat je die bedrijven dan kunt benaderen met een veel interessanter en vooral specifieker verhaal. Bovendien wordt de omvang van je prospects overzichtelijker en de uitdaging beter beheersbaar. 

Is jouw doelgroep te vinden en te bereiken op LinkedIn?

Mede-oprichter van Tachyons, Alex Bos, zal in de video hiernaast uitleggen hoe je er achter kunt komen of jouw doelgroep te vinden en te bereiken is op LinkedIn.

Klik hier om het gratis werkboek aan te vragen

Meer lezen?

Bouwen van een sterke product propositie

Bouwen van een sterke product propositie: een slimme methodiek voor startende ondernemers Als ondernemer is het definiëren van de doelgroep en het identificeren van de producten die hen het beste van dienst zijn, een cruciale eerste stap in de reis. Maar om echt op te...

Lees meer

Meer informatie?

Bezoek- en postadres

Fokkerstraat 18
2811 ER Reeuwijk

Algemeen telefoonnummer

085 0282 003