Slim zoeken en benaderen
Hoe bereik je een nichepubliek op LinkedIn?
Als jij wilt weten of jouw doelgroep bereikbaar is op LinkedIn, moeten we het natuurlijk eerst hebben over jouw doelgroep. Weet jij welke organisaties interessant zijn voor jou en wat voor functionarissen ook interesse kunnen hebben in jouw oplossing en waarom? Wij hebben een aantal tips voor je om een echt krachtig publiek op te bouwen.
Wat is een nichepubliek?
In ons geval duidt dit op een heel specifiek deel van de markt, een groep consumenten met een overeenkomstige interesse. Probeer je doelgroep onder te verdelen in verschillende categorieën. Pas hiervoor criteria toe waarin de prospects zichzelf ook herkennen.
Als voorbeeld kunnen we voedingsbedrijven nemen, deze bedrijven kun je verdelen op basis van nationaal of internationaal, soort product, food of feed, aantal medewerkers, enzovoorts. De groep die overblijft zal in hogere mate bereid zijn om tot actie of aankoop over te gaan.
Het voordeel hiervan is dat je die bedrijven dan kunt benaderen met een veel interessanter en vooral specifieker verhaal. Bovendien wordt de omvang van je prospects overzichtelijker en de uitdaging beter beheersbaar.
Meer lezen?
Jagen of vissen bij acquisitie en recruitment? Wat werkt beter?
Vissen in een andere vijver? Zoek je nieuwe klanten of zoek je een nieuwe medewerker? Dat lijkt heel verschillend, maar er zijn een paar belangrijke overeenkomsten tussen acquisitie en recruitment. En je zou eens voor een heel andere benadering kunnen kiezen. Het...
Werk minder, bereik meer: de waarde van creatieve pauzes
Waarom ondernemers vrije tijd nodig hebben voor creativiteit en energie voor groei Als consultant die graag resultaatgericht advies geeft, is een van de meest over het hoofd geziene strategieën voor succes die ik bij ondernemers zie, het gebrek aan persoonlijke tijd...
Het ontstaan en de evolutie van SalesFeed: een gesprek met Wilfred Handgraaf
In een recente podcastaflevering sprak Alex Bos van TachYons met Wilfred Handgraaf van SalesFeed over de oorsprong en groei van de SalesFeed-tool, die bedrijven helpt om bedrijfsherkenning in webverkeer te realiseren. Wat begon als een oplossing voor frustraties met...
Bouwen van een sterke product propositie
Bouwen van een sterke product propositie: een slimme methodiek voor startende ondernemers Als ondernemer is het definiëren van de doelgroep en het identificeren van de producten die hen het beste van dienst zijn, een cruciale eerste stap in de reis. Maar om echt op te...
Meer informatie?
Bezoek- en postadres
Fokkerstraat 18
2811 ER Reeuwijk
Algemeen telefoonnummer
085 0282 003